Prowadząc sklep internetowy wcześniej czy później spotkamy się z opinią, że warto zastanowić się, czy częścią jego obsługi mógłby zająć się zewnętrzny operator. Powiedzmy, że zaczynamy od sprzedaży książek. Na przykład takich, które sami napisaliśmy. Nie mamy w tym doświadczenia, a zależy nam, aby dotrzeć z nimi do jak największej liczby osób. Rzeczywiście wtedy w sukurs przychodzi obsługa e-commerce. Na czym ona polega? Najkrócej na tym, że przyjmuje zamówienia, następnie je pakuje i wysyła do klienta. Nam pozostaje zadbać o to, by towar nie zniknął z półek, a jednocześnie możemy zająć się wprowadzaniem innych towarów do sklepu internetowego.
Dlaczego handel elektroniczny często jest obsługiwany przez zewnętrznych partnerów? Odpowiedź na to jest dość prosta. Ponieważ mają oni doświadczenie w tym, co robią. Obsługują wiele firm, co pozwala im na negocjowanie cen, szybką obsługę, dobry kontakt z firmami kurierskimi. Innymi słowy obsługa e-commers dla nich samych to w pewnym sensie bułka z masłem. Do tego stopnia, że jeżeli mamy jakiś pomysł na biznes lub go już prowadzimy – nie zawsze to będzie proste, aby takiego partnera znaleźć. Jednak jeżeli to się uda, a wcześniej czy później na pewno sobie z tym poradzimy, zauważymy, że ten wybór rzeczywiście odciąża nas od wielu zadań, które mogą zostać wykonane w sposób dużo sprawniejszy, a co za tym idzie – również tańszy.
Obsługa e-commerce a profesjonalne działania
Właściciele sklepów internetowych cenią sobie tego rodzaju współpracę. Obsługa e-commerce w dużej mierze gwarantuje na wielu etapach sprzedaży bardzo profesjonalne działania. Przede wszystkim dlatego, że doświadczenie logistyczne partnera sprawia, że to na jego głowie jest podążanie zgodne z trendami. Na przykład w handlu elektronicznym bardzo ważna jest forma przesyłki, ale również sposób pakowania, czy też, nazywając ten proces bardziej profesjonalnie – sposób konfekcjonowania.
Nie można sobie pozwolić
Jeżeli tylko operator zauważy, że klienci zwracają uwagę na te aspekty, zobowiązany będzie wprowadzić pewne zmiany. Bo trzeba wiedzieć, że klient w obecnych czasach zwraca uwagę na przykład na to, czy wypełnienie towaru jest ekologiczne. Czasami paczka może przyjść dzień później, ale jeżeli będzie powielała nie ekologiczne rozwiązania, można w ten sposób stracić klienta. A na to – w każdym handlu bez względu na to czy jest tradycyjny, czy internetowy, nie można sobie pozwolić.
Odpowiedni sposób zarządzania
Zatem można założyć, że z jednej strony obsługa pod tym względem, wymagać będzie od właściciela sklepu internetowego sporo zaangażowania, trzymania ręki na pulsie i reagowania w odpowiednim momencie. Jeżeli jednak zajmie się tym zewnętrzny operator, to on będzie musiał w odpowiedni sposób zarządzać wysyłkami.