Projektowanie, jako sztuka dialogu

projektowanie

Jakie ma znaczenie projektowanie w każdym warsztacie stolarskim, który się tym zajmuje? Można powiedzieć, że ogromne. Znane jest powiedzenie, że klient kupuje oczami, to znaczy, że jeżeli dobrze przygotowany projekt, połączony z wizualizacją, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że to wystarczy, aby przekonać klienta. Na co zatem trzeba zwrócić uwagę, aby dobrze się do tego przygotować? Wystarczy wykonać kilka czynności, które w tym pomogą.

Może się wydawać, że stolarnia, to najczęściej dobra strugarka, czy piła oraz kilka jeszcze dodatkowych maszyn i sprawa załatwiona. Jednak, kiedy pojawia się klient, to poza tym, że ewentualnie rzuci okiem na wyposażenie stolarni, będzie on zainteresowany meblami oraz tym, jak one będą wyglądały w jego pomieszczeniu. Zatem projektowanie będzie tutaj miało ogromne znaczenie. Tym bardziej, że klient będzie chciał sprawdzić, a właściwie zobaczyć na własne oczy kolorystykę mebli w różnych odcieniach i barwach.

Projektowanie w warsztacie stolarskim

Ponadto będzie go zapewne interesowały różne warianty zagospodarowania pomieszczenia, w którym planuje zamontować meble. W jednej odsłonie może go urzec pełna zabudowa, a w innym wypadku częściowa, z wolną przestrzenią, którą zaplanował na własny użytek. Projektowanie w warsztacie stolarskim zatem ma ogromne znaczenie, ponieważ to właśnie za jego sprawą, klient ma okazję przekonać się do optymalnego rozwiązania. Tak kolorystycznego, jak i przestrzennego. Ponadto warto mieć przy sobie inne wizualizację, które pozwolą klienta przekonać, że dane rozwiązanie sprawdziło się przy innych rozwiązaniach.

Zaufanie klienta

Jeszcze lepiej, jeżeli mamy duże doświadczenie i potrafimy przekonać klienta, że projektowanie to nie tylko nasza lepsza strona stolarstwa. Warto pokazać, że w naszym tak zwanym stolarskim cv są takie obiekty, jak sklepy, wystawy, większe przestrzenie, gdzie również korzystano z naszych dobrych projektów. Jeżeli możemy to pokazać, to na pewno wzmocni to zaufanie klienta do naszych możliwości i konkretnych, właściwych rozwiązań.

Otwartość na klienta

Samo projektowanie polega również na tym, że jesteśmy otwarci na klienta. To znaczy, że rozważamy jego sugestie i ewentualnie proponujemy nieco zmodyfikowane rozwiązania. Nie po to, żeby klienta zagłuszyć, ale przynajmniej w tym celu, by pokazać, że jesteśmy skłonni brać pod uwagę różne rozwiązania, a przy tym sami potrafimy twórczo na nie odpowiedzieć. Bez tego rysu nasz projekt może wydawać się osobom zainteresowanym, zbyt autorski i nie wyrażający zgody na jakiekolwiek, nawet drobne zmiany.

Projektowanie to pewien rodzaj sztuki, który koncentruje się na technicznych sprawach, jak również na kontakcie z drugą osobą. Te dwa elementy muszą zadziałać, żeby wszystko dobrze działało.